torsdag 3 mars 2011

Vårens bäbisar

Nu är dom första små bäbisfröna planterade för året. Nu ska jag gulla, vårda och prata med dom varje dag hela vägen fram tills jag får nåt att äta av dom. Hoppas det går fort... Jag vill ha en solvarm och riktigt mogen tomat nu!

Här i min lilla låda finns nu början på två sorters tomater, en stor och hög sort och en liten och buskig, gul spetspaprika, basilika och så nån frukt som jag köpte i vintras. Den var inte särskilt god men det såg rolig ut (gul, oval och liksom taggig), så jag tänkte att det kunde vara kul att om den vill växa i mitt växthus i sommar.
Snart ska jag påta ner mer frön, men enligt dom instruktioner som står på fröpåsarna så ska jag tydligen vänta lite till med dom. Lite tråkigt... Men då kanske dom kan få plats i det pyttelilla bänkväxthuset om dessa första har växt sej stora och starka så dom kan flytta ut i egna krukor på bänken.
Bara att sätta sej och vänta...

Inga kommentarer: