torsdag 10 februari 2011

Vårlurad...

I början av veckan trodde jag minsann att våren var på väg. Solen värmde mitt ansikte på min lilla lunchpromenad och det luktade hunbajs längs alla göteborgs vägkanter. Men, det verkar som jag blev lite lurad på vårkonfekten.
Hoppar till och med över min dos av frisk luft, nu på luchrasten, för ute ligger det åter igen ett vitt, blött täcke på marken och det blåser stormbyar runt knutarna, Huh!
Ja, jag vet att man inte kan gå och tro att våren ska börja under första halvan av februari. Men, visst hade det varit mysigt?
Jag vill ju börja gräva i trädgården och plantera massa fina och goda saker att ha i växthuset!
Hm..!
Under tiden får jag nöja mej med mina roliga cirkelkvällar. Har en i kväll, ju. Dessutom får jag jobba med min fina, stora läsfåtölj under dom kvällarna också. Det är ju så himla mycket lättare att göra det i en stor arbetslokal, där man inte behöver oroa sej för att man glömmer kvar en nubb på det fina parkettgolvet eller nåt sånt, som det lätt blir hemma...

Nu är det dags för middagskaffe!

Inga kommentarer: