lördag 5 februari 2011

Storm och Projektstart

Ute sliter vinden i träden och regnet har för en stund dragit sej tillbaka. Riktigt höstrusk om jag får säga min mening. Men jag är nog ändå ganska nöjd, för jag har ju fått min vinter. Nu får det bli som det blir. Jag har ju fortfarande ett varmt soffhörn och massvis med böcker och filmer. Här finns dessutom högvis med nya recept som jag klippt ut från hyresvärdens tidningar, som jag får när hon läst dom klart, så jag ska nog klara mej ett tag.

I måndags började äntligen vårterminens cirkelkvällar på Studieförbundet.
Det är så himla roligt att jag har fått komma tillbaka dit. Denna terminen ska jag leda både måndagar och torsdagar. Båda kvällarna är fullbokade!
Eftersom jag inte har nån vidare verkstad hemma, så tänkte jag att jag skulle hinna jobba lite på mitt fina nya projekt i kurslokalen innan deltagarna kommer på kvällarna, för om jag åker dit direkt efter jobbet, så får jag nån timme för mej själv.
Nu ska jag bara försöka bestämma vad jag ska ha för tyg på stora fina läsfåtöljen. Det är inte alltid det lättaste vill jag lova... Men, det lutar åt nåt som för tankarna till Skottland och rävjakt. Kanske nåt rutigt... Tyget som jag allra helst vill ha har tyvärr inte råd med, för tillfället. Men jag ska nog kunna hitta nåt liknande nånstans om jag bara letar ordentligt.

Nu ska jag i alla fall äta frukost och sen får vi se vad som händer med i dag.

1 kommentar:

magda sa...

Vilken härlig läsfåtölj! Ska bli spännande att se hur den blir! :)