tisdag 3 april 2012

InspirationsArg!

Titt som tätt når jag trösklar i livet. Trösklar som på ett eller annat sätt måste klivas över.
Just idag fann jag mej stående mitt framför en sån tröskel. Ett stort #*¤<@ hinder! Jag har känt motlutet ett tag, men inte funderat nåt vidare över det.
Med motlut menar jag att små irritationsmoment han smugit sej fram för att stanna. Idag tror jag skiten damp ner som satte stopp för allt ihop.
Kanske måste jag ta mej över den här tröskeln på ett nytt sätt, för tydligen har jag inte klivit över dom gamla tillräckligt bestämt...
Det känns på nåt vis i hela kroppen att detta skulle kunna vara den där berömda droppen som får den där förbannade skitbägaren att rinna över. Jag tror det är dags för förändring. Dags för mej att bestämma vart åt det barkar. Inte ta mer skit och inte göra vad som förväntas av mej, utan det jag vill! Just nu hoppas jag verkligen att det är så och att jag kommer lyckas. Att inspirationsilskan sitter kvar även imorgon när klockan ringer, okristligt tidigt, så jag kan ta itu med det på riktigt, för just nu känns det som jag har tusen saker att ta mej an.
 Nu får det vara jävligt nog!

1 kommentar: