tisdag 15 februari 2011

Förkyld!

Det händer ganska ofta att jag sitter på jobbet och tänker att det skulle vara skönt med en liten förkylning, så jag kunde stanna hemma i soffan ett par dagar och mysa.
När jag väl bli förkyld, så är det aldrig så mysigt som jag tänkt.
Nu till exempel har jag lyckats dra på mej en förkylning. Huvudet känns som bomull och näsan rinner i ett. Det blir liksom inte så mysigt i soffhörnet då.
Minsta lilla rörelse gör mej helt andfådd och jag känner inte ens smaken på mitt kamomillte som jag har gjort i en gigantisk tekopp. Läsa den där mysiga boken är inte häller nån idé, för huvudet stänger av ibland när det blir för mycket information och då missar man en massa och måste läsa om.
Det får nog bli rörliga bilder med eget ljud, så slipper jag tänka så mycket...



Ute strålar solen mitt på vinterhimlen. Den värmer mej nästan lite genom fönstret.
Här i soffan, med mej, finns en annan liten soldyrkare som håller mej sällskap.

2 kommentarer:

magda sa...

Innan jag blev sjuk tänkte jag också att det kunde vara lite småmysigt med ett par lagom sjuka dagar hemma. men så blev jag ju toksjuk och det var inte roligt alls.

Krya på dig så gott du kan, och gå inte till jobbet för tidigt!

*kram*

Mikaela sa...

Vilken myskatt!