söndag 24 januari 2010

Girls Only!

Jag bjöd in några av världen bästa tjejer till en trevlig kväll med vin och lite god mat, jag "sparkade" ut min sambo för en kväll och jag bakade en underbart god kladdkaka. Detta resulterade i en skön lördagskväll med mycket skratt och ett och annat gammalt foto på pojkvänner.
Visst... Jag har många gånger sagt att jag tycker att tjejer är otroligt jobbiga och, trots att jag är en själv, inte riktigt förstår mej på dom. Men, om man får välja dom själv så kan det bli riktigt trevligt. Jag har helt enkelt gjort ett gäng väldans bra val, för jag hade jättekul igår.
I alla fall så ska jag nu dela med mej av receptet på kakan här tänkte jag. Själv hittade jag det på en blogg, som jag snubblade på, här i närheten. Tror den hette nåt som kan ha liknat "I huvudet på en drömmare". Hur som helst är det en av dom godaste kakor jag ätit (tack snälla bloggskrivaren).
Here it comes!

Till en Chokladkaka Med Kola behöver du:
100 g smält smör
2 ägg
2 dl strösocker
1 dl ljus sirap
1/2 krm salt
ca 100 g smält mörk choklad
180 g vetemjöl
1 1/2 tsk vaniljsocker

Smörj och bröa en form med löstagbar kant (ca 22 cm i diameter).
Rör ihop ägg, socker, sirap, salt, smör och choklad.
Blanda mjöl och vaniljsocker och sikta ner blandningen i smeten.
Blanda till en jämn smet och häll ner den i formen.
Grädda i mitten av ugnen i 20 - 25 min i 200 grader.
Låt svalna.
Severas kall med vispad grädde eller lite vaniljglass.